בניית אתרים לפי תבנית כמו בכל תחום גם תחום בניית האתרים מתחיל למצוא דרכים חדשות איך "להרים" אתרים במהירות ולהשאיר אותם גבוה באוויר, במחיר שיגרום לכל אחד להיות ברשת, כי להיות ברשת ועוד גבוה, זה חשוב מאוד.
אחת הטכניקות המקובלות שמציעה אין סוף אפשרויות בחירה, היא בניית אתרים לפי תבנית – שימוש בתבנית מטמפלייט ל"יציקת" קונסטרוקציית אתר, כאשר לאחר מכן עושים שינויים מותאמים לטובת הלקוח, אבל לא במבנה אלא רק בסדר, בחלוקת הדף ועוד.
תבנית מטמפלייט בדרך כלל מציעה לכם עיצוב של אתר שכולל מיקום של טקסטים ותמונות, חלוקה של דף, עמודות וכו'. כלומר יש כמובן אין סוף אפשרויות של טקסטים ותמונות וכ'ו וכו' ומכאן כל ההיצע העצום של תבניות מטמפלייט בבניית אתרים.
העובדה שאתה יכול לראות כל מיני סוגים של תבניות מאפשרת ללקוח לראות בעיני רוחו את האתר, להבין אם זה מתאים לו, ואם לא- הוא פשוט יכול לבחור בתבנית אחרת ולחשוב גם עליה ולהחליט גם עליה, אבל בסוף- בסוף הוא יבחר את הנכונה.
בניית אתרים לפי תבנית מדוע זה מומלץ?
אין ספק כי בניית אתרים לפי תבנית לעסק או חברה היא אקט מרגש, כן מרגש. זה עוד סניף שלך אבל בעולם הדיגיטלי וזה לא פחות מרגש מסניף פיזי שבנית בקניון (שהוא לעולם לא יהיה בגודל של הקניון הווירטואלי), והנוכחות של האתר שלך צריכה להיות דינמית, פעילה ולמשוך אליך לקוחות וזה פחות או יותר מה שרוצה כל אחד שיש לו אתר- לגדול ולעשות שיווק באינטרנט.
משום כך לא כדאי לטעות, וגם לא כל כך כדאי לבנות אתר רק בשביל הרושם. אם אתה עצמאי בעל עסק או חברה ואתה מוכר מספר מוצרים או נותן שירות כלשהו כמו: מטפל, מגשר, מתקשר, עורך דין, רואה חשבון וכו', אתה לא חייב אתר עם "זיקוקים" של יום העצמאות, מספיק לך אתר נוח, ידידותי לגלישה ולניווט עם תוכן טוב, ואתה בפנים.
בניית אתרים לפי תבנית יתרונות
העובדה שאתה יכול לבחור מראש את התבנית ולעשות "הדמיית אתר" כדי לתאר לעצמך איך יראה האתר שלך, חוסכת לך הרבה מאוד עוגמת נפש, כפי שקורה לפעמים ללקוחות שרוצים אתר מסוים, (כי לחבר שלהם יש כזה…), אבל אז הוא מתגלה כאתר כבד, שלא מתאים להם ויזואלית ולא מייצג אותם. כאשר אתה בוחר מראש בתבנית ומנסה לחשוב איך יראה האתר שלך, הסיכוי שתטעה הוא קטן.
מחוקי הרשת: תבחר נכון – תמריא, תטעה – תקרוס
הדבר הכי חשוב ב- בניית אתרים לפי תבנית או אתרים בזול או אתרים ביוקר, לא חשוב מה, הוא היכולת של חברת בניית האתרים לבנות את האתר שמתאים לך. התאמה היא מילת מפתח קריטית בנושא של אתרים אם האתר לא יעביר את המסרים השיווקיים שלך, את התדמית שלך, יבדל אותך וימתג אותך, הרי אתה עוד איזה אתר-דגיגון אחד בלתי נראה באוקיינוס הדיגיטלי השופע. כי מה שימשוך אליך לקוחות זה לא גודל האתר ולא הפלאשים ולא האנימציות ולא הפונט המיוחד- מה שימשוך אליך לקוחות זה כי כשהגולשים יכנסו לאתר שלך הם יבינו מי אתה ומה אתה ? מה אתה מוכר ? איך ? בכמה, מה עוד יש לך ? איפה אתה נמצא ? איך אפשר לקנות וכו'.
מה מחפשים כל הגולשים ברשת ? תתפלא- לגלוש באתר נקי מעומס, פשוט ונחמד, חמים ונוח ולדעת שאתה מוכר לו בדיוק את מה שהוא מחפש, שאתה הצלחת להסביר לו את זה מהר בלי "חרטוטים" של מילים וצבעים, וגרפיקה ותחכומים אחרים, שהוא הגיע למקום הנכון ואז – יקרה בדיוק מה שצריך לקרות- הוא ישאיר לך פרטי יצירת קשר ויש סיכוי יותר מגדול שהוא גם יהפוך ללקוח שלך.